Маршрут Карлово – хижа Равнец – връх Ботев

Пътеката тръгва от местността Бешбунар, през широколистна гора от дъб и габър. Пътеката е камениста и със слаб наклон. След около 150 метра тя се разклонява – по мостче над река Карамандра дясното разклонение се изкачва до хижата по рида Средната поляна. Пряката пътека се отделя преди мостчето и рязко завива на ляво и на запад. След късо разстояние на североизток тя бързо набира значителна височина и преодолява ниско връхче с площадка. От тук се вижда скалистата клисура на река Карамандра, извираща в местността Каварджаклийка.

Продължава се на север по Тънкия рът и се доближава до трасето на старата въжена линия. От това място с големи гранитни плочи се открива чудесна панорама към Карлово, долината на река Стряма и Средна гора. Пътеката се отдалечава от трасето на въжената линия и се доближава до скалистото речно корито. Отново започва да се изкачва нагоре, в северозападна и северна посока. Преминава се през стръмна горска полянка, минава се край съборена каменна кошара и се излиза над горския пояс. По стълбова маркировка се излиза на високи равни пасища, минава се край каменна чешма и се траверсира западния склон на река Карамандра. След завой вдясно се минава по дървен мост и се стига до хижа Равнец.
Пътеката продължава на север, към местността Карамандра, завива на североизток през букова гора и стига извора на реката. Все нагоре се пресича полянката Булката, вляво и на запад, в ниското остават Голям и Малък Башит. Пътеката се изкачва над местността Каварджаклийка, траверсира склон с иглолистна гора и излиза при стария разклон за хижа Васил Левски. Пътеката за връх Ботев продължава в дясно и на североизток, прекосява стръмен дол, след който следва леко слизане. Пътеката преминава през извора Лъснатия тас, извива в подножието на сините камъни, леко се изкачва в посока на връх Белчу и с плавно слизане на север по полегати високопланински пасища достига възловата местност Дюза, където са разклоните за хижите Васил Левски и Рай. Пътеката за върха продължава из пасища на север-североизток, по западните тревисти склонове на Дериндере, преминава в подножието на самотни скали, пресича реката и с широка дъга на север обхожда вододела на Дериндере и Башмандра. Продължава се по източния склон на вододела, пресича се и Башмандра и се достига до плоския вододел между нея и река Хайдута – северно от уединената скална грамада на връх Кафадикили (Побитата глава). Почти по хоризонтал се минава през изворната област на река Хайдука и се стига до седловината при заслон Ботев. От тук, следвайки зимната стълбова маркировка, с десетки къси серпантини, край купчини камъни, плитки оврази и малки скалички се достига обширната равна поляна на връх Ботев.

126 total views,  1 views today

Може също да харесате...

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *